Några pressröster i urval;

 

.. Det beror i hög grad på Lena B Eriksson som är en av de få svenska skådespelare som det är omöjligt att värja sig inför. Vilken roll hon än gör – som här den rätt förfärliga, egotrippade och självömkande Krista – så lyckas hon ändå ingjuta den en rejäl dos värme. Hennes förmåga att få en anklagelse att låta uppriktigt omtänksam är oöverträffad.                                                                                 

Johan Hilton, Dagens Nyheter

 

.. Lena B Eriksson vet också att som skådespelare inte ställa sig framför utan bakom rollen, låta den gå publiken till mötes bara som koncentration och tanke, grundämnet liv.                                     

Ingegärg Waaranperä, DN

 

.. Men jag måste säga att när Lena B Eriksson är med på scenen tar hon loven av alla andra. Jag vet sedan förr att hon är en lysande komedienn, och det är verkligen härligt att se henne som Margies elaka, intriganta och slagfärdiga väninna Jean.

Tomas Håkansson, Norrköpings tidningar

 

.. Pjäsen har en bitvis drastisk ton som framför allt XX och Lena B Eriksson bär upp med hjärtlig bitchighet. Om jag ska plocka ut en rollfigur att ta med mig väljer jag vänninan Jean: Lena B Eriksson ger henne en egen show i showen, bredbent och högröstad med retfullt rasslande armband. 

Maina Arvas, Dagens Nyhet

 

.. men allra bäst är Lena B Erikssons Gudrun Ensslin. Hennes spefulla blick, som ständigt med road vaksamhet låter ana något förföriskt livsfarligt; och kanske är det där, i den erikssonska blick, som det verkliga dramat om Baader-Meinhof lyser; det demoniskt kompromisslösa..

Claes Wahlin, Aftonbladet